Головна » Історія української філософії від Київської Русі до нашого часу: постаті та основні філософські ідеї (огляд виставки-проекту «Українські філософи»)

Історія української філософії від Київської Русі до нашого часу: постаті та основні філософські ідеї (огляд виставки-проекту «Українські філософи»)

Іван Франко

 

Коли хтось говорить про українських філософів, то першим на думку спадає ім’я Григорія Сковороди. Але він був далеко не єдиним. Дослідницька група філософської школи «Новий Акрополь» протягом двох років вивчала тему української філософії часів Київської Русі та доби Відродження і готова представити результати.

Коріння української філософської традиції сягають у сиву давнину Київської Русі, коли філософія розумілась як любомудріє. Це життя, яке передбачало високорозвинений розум, знання і вміння передавати мудрість іншим.

Володимир Мономах, великий князь Київський, був переконаний, що доброчесності можна досягнути і в повсякденному житті. Він також змальовував ідеал князя — правитель має бути людиною гідної поведінки, вершити справедливий суд, захищати свою землю та допомагати знедоленим.

Іларіон Київський є автором найдавнішої пам’ятки оригінальної давньоруської писемності «Слова про Закон і Благодать», де рух історії відтворюється у вигляді картини переможної боротьби світла розуму над темрявою невігластва.

Окремими темами виставки виступають Острозька академія, як культурний осередок доби Відродження, Львівська братська школа, Києво-Могилянська академія.

Ми говоритимемо про Івана Франка, який був не тільки видатним письменником, але й мислителем. Він вважав, що інтелігенція покликана бути «будителем» народу, а любов до інших людей є передумовою саморозвитку.

На виставці також представлені мислитель-гуманіст Юрій Дрогобич, мислитель та оратор доби Відродження Станіслав Оріховський, поет-гуманіст Павло Русин, видатні філософи сучасності Вілен Горський і Сергій Кримський, та багато інших, хто досі залишався для нас terra incognita.

 

16.07.2017

  Феномен психической энергии человека (по книге Джеймса Редфильда «Селестинские пророчества») (ІІ), А. Кихно

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.

Підписатися на розсилку

Яндекс.Метрика