Головна » Людина майбутнього у філософських поглядах Шрі Ауробіндо

Людина майбутнього у філософських поглядах Шрі Ауробіндо

 

Цитує Мірру Рішар про вібрації зовнішнього світу та трасформацію їх людиною: тобто людина буде свідомо преображувати матерію (теологія – світ як мистецтво – за Бердяєвим).

Про відповідь Шрі Ауробіндо щодо цього та самого поняття «суперрозум» скептикам.

Скептики – ті, що не вірять в нові можливості, не мають ні здивування, а ні сил (потуги)(за Ведами).

Шрі Ауробіндо почав працювати на рівні колективного підсвідомого Землі, бо зрозумів, що сам не подужає еволюцію, коли стикнувся з потужною непросвітленістю людського підсвідомого.

 

 

Коли у 1893 році Шрі Ауробіндо прибув до Індії, то  йогу розглядав як знаряддя до визволення Індії. Він був активніший за Махатму Ганді, ставив задачі:

  • підтримка постійного протесту;
  • пробудження ідеї незалежності;
  • бойкот англійських товарів;
  • відкриття місцевих (індійських) навчальних закладів;
  • збройне повстання.

Історія арешту за доносом, 1908 р.:

У в’язниці питав Бога, чому так сталось? Отримав відповідь, що політика – не головний план для нього.

 

 

Головний план Бога для Шрі Ауробіндо – досягти глибшого контакту з Вишнім.

Шрі Ауробіндо мав сильне переживання нірвани – відчуття і бачення білого поля, а потім з’явився форми, прийшло розуміння, що світ перебуває у лоні Бога, який пронизує все своїми енергіями. Далі у всіх людях бачив різні прояви Бога (навіть у злих).

В медитації, роботі по самозаглибленню провів 1 рік.

Далі відбулись чудесні співпадіння – Шрі Ауробіндо виправдали, до революційної роботи більше не повернувся.

 

 

Перебрався в Пондішері (Пудучеррі), мав безліч внутрішніх досвідів, один з головних – єдність Бога у різних релігіях (він лише по-різному проявляється).

Індійці, на відміну від європейців, частіше переживають містичні досвіди.

  Еволюція свідомості у філософії Шрі Ауробіндо

 

 

200 років назад європейці більш тонко сприймали світ, були дотичні до природи, мали іншу ментальність.

Індуси і зараз мають інше уявлення про світ і час.

В індійських храмах – більше таємного та загадкового. Європейці занадто акцентували свою раціональність.

Але Індія – інертна та байдужа до прогресу, за це критикував її Шрі Ауробіндо, сприймає цей світ ілюзорним.

 

Шрі Ауробіндо вважав, що з духовного досвіду слід прокладати місток в матеріальний світ.

100-200 років науці та психології на Заході.

4–5 тисяч років – духовний досвід Індії.

Про 3 гуни характеру (3 психічні елементи): саттва – просвітлення, раджас – емоції, тамас – темрява, невігластво; що має кожна людини в різних пропорціях (цитує Сатпрема).

Мета – знайти рівновагу, різні школи йоги йдуть до цього різними шляхами. У Шрі Ауробіндо виникла ідея їх інтегрувати – створив інтегральну йогу.

У Східній і Західній спільноті – 5–7 століття до н.е. з’являється – дуалізм (настав Залізний вік), розділення. Залізний вік – більш щільні енергії. Духовні люди щоб зберегти себе, почали відштовхувати цей світ. З’явились ідеї звільнення, спасіння. Останні 200 років матеріалізму – реакція на роздвоєння.

Шрі Ауробіндо вивчив бенгалі, санскрит, хотів об’єднати Дух і Матерію. Дав нове тлумачення Вед, вважав, що 6 тисяч років тому в них Ріші (мудреці) говорили про трансформацію матерії. Все є Брахман – за Ведами.

 

 

Про ідею божественних енергій, що пронизують цей світ, енергій волінь в християнстві.

Думки і енергія йдуть разом, за свідомістю завжди стоїть сила (і навпаки), думка може міняти цю дійсність.

В 20-і рр. в Пондішері  прибула Мати, соратниця (Мірра Рішар), вона організувала зовнішнє життя, утворила ашрам, де жили учні.

  Еволюція свідомості у філософії Шрі Ауробіндо

Сила Ш. Ауробіндо зростала, 1 раз на рік зустрічався з учнями, на них сходило відчуття спокою.

Вчитель вчить на рівні енергії (сили), не інтелектуально.

Мірра Рішар використовувала мантри для роботи з клітинами тіла.

 

 

Після ментальної людини має з’явитися божественна людина (людина нової раси).

Бути нормальним за Шрі Ауробіндо – бути божественним.

Людина має розумові, моральні обмеження, обмеження в силі, живе мало.

Супраментал має з’явитися в надрах розуму.

Людина повинна відкритись божественній силі і дати можливість їй трансформувати себе, в т.ч. фізично: з’являться інші можливості, нові.

Індивідуальна еволюція – те, що досягли генії, подвижники.

Колективна еволюція – соціальні знахідки ХХ–ХХІ ст..

 

Ментальний рівень і тілесність не можуть вдовольнити людину.

Під впливом супрементального Духу має змінитись тілесна матерія, вона має стати більш пластичною, вийде з під дії законів гравітації і тяжіння, прив’язки до їжі.

Про просвітлене тіло в християнстві, в «Агні-йозі» теж йдеться про нову расу (Космические легенды Востока – Стульгинскис С.В.).

Про «Розу мира» Данііла Андреєва – більше описує зміни на тонкому плані.

Свідомість впливає на роботу органів і зовнішній світ; телепатичний обмін думками буде нормою, так як і зцілення на відстані.

Змінюється робота сердечного центру. Душі зустрічатимуться в єдиному божественному центрі. Воля отримує нові потенціали, які керуватимуть органами травлення і рівнем здоров’я (Кант вмів зупиняти хвороби).

З’явиться нова можливість – автотрофність (про це є у Вернадського, Бердника) – здатність брати необхідне в оточуючому середовищі.

 

 

Свідомість впливатиме на зовнішні обставини. Зародок цього – у філософії позитивного мислення. На жаль, людям ліньки займатись оточуючою дійсністю, це процес відбувається повільно.

  Еволюція свідомості у філософії Шрі Ауробіндо

Божественна людина матиме не органи, а чакри (опис є в «Космічних легендах Сходу»). Людина буде сукупністю вібрацій енергетичних центрів свідомості, – вважала Мати.

 

 

Без емоційної рівноваги і спокою трансформації не буде. (Сімейні традиції вираження емоцій. Емоційний етикет у сім’ї. Як через емоції формуються сімейні сценарії? ) та ( Страх: осознание и управление им)

Мати – соратниця, продовжувала діяльність Шрі Ауробіндо на земному плані після його відходу.

Функція легень – проводити енергію прани, якщо оволодіти цією енергією, то можна вийти за закони гравітації (йоги левітують).

При взаємодії і Дух і Матерія зміняться, набудуть нових якостей.

Технічні досягнення нашої цивілізації роблять нас слабкими.

Ми втратили багато природних здібностей.

 

16.05.2013 року була прочитана лекція на тему «Людина Майбутнього у філософських поглядах Шрі Ауробіндо» в Будинку вчених НАН України. Лектор – керівник клубу «Дар Софії», к.філос.н, ст.наук співр. Ін-ту філософії ім. Г.Сковороди НАН України Олександр Кіхно (перша лекція про Шрі Ауробіндо).

25.02.2014


Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.

Підписатися на розсилку