Головна » Насильство над дитиною і наслідки цього для суспільства

Насильство над дитиною і наслідки цього для суспільства

«Наставь юношу при начале пути его: он не уклонится от него, когда и состарится»

Притчи 22:6

Ребёнок, окружённый критикой – учится обвинять;
Ребёнок, окружённый насмешками – учится быть недоверчивым;
Ребёнок, окружённый враждебностью – учится видеть врагов;
Ребёнок, окружённый злостью – учится причинять боль;
Ребёнок, окружённый непониманием – учится не слышать других;
Ребёнок, окружённый обманом – учится врать;
Ребёнок, окружённый позором – учится чувствовать вину;

Но в то же время:

Ребёнок, окружённый поддержкой – учится защищать;
Ребёнок, окружённый ожиданием – учится быть терпеливым;
Ребёнок, окружённый похвалами – учится быть уверенным;
Ребёнок, окружённый честностью – учится быть справедливым;
Ребёнок, окружённый безопасностью – учится доверию;
Ребёнок, окружённый одобрением – учится уважать себя;
Ребёнок, окружённый любовью – учится любить и дарить любовь;
Ребёнок, окружённый свободой выбора – учится быть ответственным за свои решения.

Выбор за нами.

Мария Монтессори

 

 

Розглядаються проблеми виховання дітей, зокрема проблеми жорстокого поводження з ними, насильства, в тому числі, сексуального. Прослідковується зв'язок дитячих психологічних травм відомих тиранів та їхньої поведінки в ролі правителів, насильства проти них у дитинстві з долями тих, хто жив у суспільстві того часу, коли тиран мав владу.

Чи є зв'язок між дитячими роками та схильністю до диктаторства в дорослому віці?

 

1.20 хв. Існує трагічна ситуація з насиллям (і у нас, і в Росії, але там насильство значно вираженіше) над дитиною (вона традиційно вважається власністю).

1.55 хв. В нашому суспільстві відсутній механізм регуляції стосунків батьки-діти. Статистики, що відображала б реальну ситуацію, нема.

3.50 хв. У США прийнята програма «Стоп насильству», за нею лікар, вчитель, соціальний працівник, психолог зобов`язаний доповісти про підозру ситуації насильства у відповідні служби, а родичі, сусіди, друзі можуть подзвонити та доповісти анонімно.

Тепер у Штатах фіксується 1 млн. 600 тис./рік випадків.

6.10 хв. У Сімейному кодексі заборонене фізичне покарання.

6.35 хв. На замовлення Данської ради у справах біженців Центр психологічної допомоги «Розрада» у 2012 році розробив унікальну методику «Розвиток толерантності у дітей від 6 до 9 років», зараз вона перевидана за допомогою Жіночого клубу під назвою «Створимо безпечне середовище для навчання і адаптації дітей в умовах сучасного гібридного світу» (представлені розробки психолога та арт-терапевта – Оксани Садовенко).

9.00 хв. Найважливіше – методика формування позитивної людини (розуміння себе, уміння добре ставитись до оточуючих).

10.50 хв. – цікаве питання: чому підтримують тирана?

11.20 хв. Чому існує схильність до жорстокості?

12.05 хв. Томас Гоббс вважав, що все визначає людська природа (існує генетична налаштованість).

  Мой дом – моя крепость

12.35 хв. Жан-Жак Руссо перевагу віддавав людському середовищу (цитується його висловлювання про співчуття та приватну власність).

13.30 хв. 70–80 рр. – розквіт радянської психології: О.М. Леонтьєв, П.Я. Гальперін, Менчинська, Д.Б. Богоявлєнська – дискутували про перевагу генетичного (біологічного) чи соціального фактору, зійшлись на перевазі соціального.

15.20 хв. Жорстоке поводження завжди існувало і зараз сильно розповсюджене.

А терапевтичної допомоги дітям до середини 90-х років взагалі не було!

Загальна декларація прав людини, 1948 рік, у СРСР її побачили через 40 років, у 1988 році, її надрукували «Комсомольская правда» та «Известия».

16.20 хв. До середини 1800-х рр. діти вважались рухомістю, власністю (батько і мати мали абсолютний контроль щодо їх життя та смерті), дітей приносили в жертву, неповноцінних виганяли, інших продавали в рабство, були розповсюджені тілесні покарання, занедбаність.

17.12 хв. Права матерів на піклування та на захист своїх нащадків не визнавались.

17.40 хв. В епоху Відродження батьки були позбавлені виключних патріархальних прав, почали визнаватись любов до дітей та цінуватись власний приклад (не лише залякування та покарання).

18.05 хв. Колоніальна Америка вимагала від дітей повної слухняності та покори.

У 18–19 столітті в Європі бідних дітей здавали в робітні (Діккенс): 5–6-річні діти працювали 14–16 годин на добу.

19 хв. Дитина не визнавалась людиною, була власністю батьків та держави. Діти були безправними жертвами, до 1900-х рр. вважалось, що немовлята та діти – нечутлива рухомість, яка нічого не відчуває і не пам`ятає.

Жорстоке поводження з дітьми донедавна було нормою.

20.10 мін. 1963–65 рр. у США прийняли закони, що захищають дитину.

20.30 хв. Що ми знаємо про дитину? Педагогів в історії було мало, бо на них не було соціального замовлення.

21 хв. В що виливається жорстоке поводження? Як впливаємо на генетику дитини своїм жорстоким ставленням? Дитина стає агресором чи жертвою?

25 хв. Умови життя та виховання мають сильний вплив, але не у всіх випадках, часто генетика проявляється навіть через декілька поколінь!

26.30 хв. Чи маємо право жорстоко поводитись з дитиною?

27.40 хв. Жорстоке поводження (навіть нехтування) – психологічна травма для дитини, формує страхи, тривожність.

28.10 хв. Професор Бредшоу: «Ви для дитини – титан, вона у вас у рабстві (виконує все, що ви скажете, бо боїться вас).

29 хв. Більшість дітей після жорстокої поведінки стають жертвами, що схильні терпіти погане поводження (фізичне і моральне насильства)!

31.05 хв. Суспільство, що складається з жертв, подарунок для пропаганди і диктатора!

33 хв. Прояв жорстокості: вроджене чи набуте?

  Люди? Свині!

Жорстокість формує жертву або агресора на генетичному рівні, підсилюючи погане, загальмовуючи хороше.

34.15 хв. Фізичне жорстоке поводження – невипадкове нанесення тілесних ушкоджень дитині віком до 18 років.

В Англії різки відмінили в 2015 році, але вчителі незадоволені.

35.15 хв. Сексуальне насильство щодо дітей – велика проблема (пряме фізичне і розбещення).

37 хв. Нова серйозна проблема – нехтування дитиною (особливо душею!).

38.10 хв. Не маємо спеціальних програм на радіо і по телебаченню.

41.55. хв. Психологічне насильство – не переживають за дитину, батькам з дітьми не цікаво; дитину можуть не помітити, принизити.

Хронічні моделі психологічно-насильницької поведінки:

  • Приниження
  • Образи
  • Знущання
  • Обманювання
  • Викликання страху
  • Присоромлення
  • Зміна правил

45.30 хв. Більше всього у нас в суспільстві знають про фізичне насильство, інші види насильства – не розуміються, не сприймаються, не визнаються.

Слайд з лекції «Насильство над дитиною і наслідки цього для суспільства» (В.М.Бондаровська)

46.30 хв. Постійність об`єкту – психологічний механізм розвитку дитини. Про зміни в житті дитини: все, що сприймається як норма, має бути в порядку – має бути один вчитель, одні умови проживання, переїзд – значна травма.

49 хв. Є матеріали (переклад з англійської) про розлучення та його вплив на дитину.

50.30 хв. – цитуються листи дітей до бога

51 хв. – у нас люди не хочуть вчитись бути батьками

Слайд з лекції «Насильство над дитиною і наслідки цього для суспільства» (В.М.Бондаровська)

52.30 хв. У таких дітей проблема з комунікацією. З книг сучасні діти вибирають читати лише фентезі або все найгірше в інтернеті.

53.40 хв. Опитування агресорів та кривдників: більшість з них била мати, вони ображали однокласниць.

56.20 хв. – безперечне існування генетичної складової жорстокості!

Засоби виховання – не можуть пом`якшити її вияви, жорстоке поводження підсилює жорстокість!

57.20 хв. – про Сталіна (факти з дитинства), Івана Грозного (терпів психологічне насильство з боку регентів)

59 хв. – Росія – рабська країна, деспоти мають успіх

59.40 хв. Думки генетиків щодо жорстокості: фінські вчені аналізували злочинців, знайшли 2 гени, пов`язані з жорстокістю.

 

2 година

 

0.50 хв. 10 рис особистості, що генетично задані.

Слайд з лекції «Насильство над дитиною і наслідки цього для суспільства» (В.М.Бондаровська)

3.34 хв. – гени частково відповідають за поведінку світових деспотів

4 хв. – про короля Іспанії Філіпа ІІ  не був жертвою

Слайд з лекції «Насильство над дитиною і наслідки цього для суспільства» (В.М.Бондаровська)

6.50 хв. – про Гітлера – не був жертвою жорстокого поводження, але його батько мав  диктаторські риси

8.50 хв. – про метод, що випробували англійські вчені на злочинцях та вживали до Гітлера

8.50 хв. – виховання дітей – найважливіше для України та її порятунку (на думку лектора)

10.40 хв. Є генетична складова того, чим стає людина, але кожна війна нарощує агресивність.

  Новое начало (Как перестать беспокоится и начать жить заново)

Посттравматичний стресовий розлад сприяє зростанню жорстокості!

11.30 хв. 30% тих, хто повертається з війни, – схильні до насильства. Нас чекає великий сплеск насильства на вулицях і в сім`ї!

56 тисяч загинуло на війні у В`єтнамі.

60 тисяч покінчили життя самогубством.

60 тисяч скоїли злочин.

Ми не подолали наслідки війни в Афганістані. До нових викликів не готові, нема державної стратегії.

12.30 хв. Бруно Ясенський «Заговор равнодушных» – цитується уривок.

Зараз нам слід боятись  того, що в нас багато жертв.

13.30 хв. – про Германію, її психологію жертви після поразки в І світовій війні: сьогодні – це машина по організації добробуту (нема митців, філософів, вчених)

16.30 хв. Питання і відповіді (дискусія).

  • слухач про навчання всьому ще в ембріональному стані
  • на 3 місяці прокидається свідомість у дитини внутрішньоутробно (приклад – Сергій Прокоф`єв)

19.10 хв. – слухачка про книгу «Нет маленьким тиранам», до демократії не всі готові; дисципліна і порядок часто необхідні для виживання, про календар космічних резонансів вченого Владимира Сухарєва з Криму; про суперечки щодо виховання.

21.40 хв. – слово «дисципліна» неправильно трактується, якщо батьки послідовні і не брешуть, – то легко виробляється дисципліна; ще заданий порядок та приклад найкраще впливають.

23.40 хв. – у США батьки контролюють і регулюють перегляд дитиною програм та фільмів

25 хв. – про обмеження гаджетів для дітей у Японії та Німеччині

27 хв. – про подвійні стандарти в школі

28.15 хв. – нема тих, хто бажає вчитись бути батьками, а свободу дітям давати треба, цього не треба боятись (власний досвід лектора)

32.15 хв. – приклад з життя Ганді (діти вловлюють і глибинний зміст, розрізняють, чи говорять їм  правду

36.30 хв. – стаття «Божественность повседневной жизни» (про Віктора Некрасова)

37 хв. – про сексуальне насилля (як убезпечити)

Шкодить установка «Гроші – головне» + приниження та біль – в результаті діти вважають насилля нормою. Гостро стоїть проблема шкільних психологів.

40 хв. В Колумбії ще 20 років назад в дитячих садках було 2–3 психолога.

Про вади психологічної освіти та освіти в цілому.

44.30 хв. – як соціально обмежити насильника?

На днях чекається ратифікація Стамбульської конвенції по насильству проти жінок, буде прийматися Закону про запобігання та протидію домашньому насильству , відповідальність кріміналізуватиметься!

Валентина Бондаровська

Валентина Бондаровська

27.10.2016 року в Будинку вчених НАН України відбулась доповідь на тему «Насильство над дитиною і наслідки цього для суспільства». Доповідач – кандидат психологічних наук, директор Центру практичної психології «Розрада» Валентина Бондаровська.

21.12.2016


Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.

Підписатися на розсилку

Яндекс.Метрика