Головна » Притча як засіб розвитку дітей та власного саморозвитку

Притча як засіб розвитку дітей та власного саморозвитку

Функції притч:

1. Ретрансляція культурного досвіду суспільства (базова).
2. Функція переосмислення персонального досвіду.
3. Реконструкція досвіду.

Притчі (лектор використовує в роботі з підлітками й дітьми).

1 .20 хв. – китайська притча про два глечика та закінчення, які пропонують різні діти.

Мета методу «незакінченої притчі» – отримати ретрансляцію внутрішнього світу дитини, і це додає досвіду, якого дитина ще не має.

17.20 хв. – ще притча «Наберися сміливості та зроби спробу»

Варіанти вирішення життєвої ситації (тактика):

– використання маніпулятивних тактик

– використання сторонньої допомоги

– використання дії (активність)

– використання очікування (пасивність)

– необхідність власних зусиль у вирішенні життєвих ситуацій («Я спробую відкрити» – дівчинка дала такий варіант

– вирішення життєвої ситуації як прояв власних рис (випробування на сміливість), варіант хлопця

– вирішення життєвої ситуації в надії отримати схвалення та підтримку оточення, дав хлопчик, зусилля якого не помічають

– вирішення життєвої ситуації незважаючи ні на що (моя значимість і настійливість), дівчинка.

45% дітей з досліджуваних вирішують так, як один з батьків (другий з батьків – не досліджувався).

Діагностика, психотерапевтична розвиваюча робота – велике поле діяльності.

З 25.30 хв. до 28.20 хв. — відео:

 

 

Про притчу – це валіза з подвійним дном; класифікація притч.

Чи можливо класифікувати притчі? Скоріш за все ні.

Притчі – прояв різної ментальності.

Основа буддистських притч (та й конфліктології) — людина сама винна в тому, що відбувається.

З 31.35 хв. до 33 хв. — відео:

 

 

Принципи буддизму:

1. Правильна інтерпретація (розуміння того, що з тобою відбувається)

2. Правильна спонука до дії (мотив)

3. Правильна мова

4. Правильне мислення («Бойтесь своих мыслей – мысли осуществляются»)

  Не звідти руки ростуть

5. Правильне устремління

6. Правильне споглядання (східний підхід)

З 33.05 хв. до 37.00 хв. — відео:

 

 

а) християнські (біблійні) притчі, ідеї – прощення, спокуси; захисту Бога (є у інших)

9 заповідей блаженства; унікальні ідеями пробачення та покаяння

1.31 хв. – притча о прощении

б) суфійські притчі – підґрунтя для психології, допомагають реконструювати (переосмислити) свій досвід, відкрити новий сенс

в) хасидські притчі, ідеї – є цадики – праведники, до яких звертаються за допомогою, за порадою

37.05 хв. – питання

Для розвитку гнучкості мислення:

1. зняти тривожність;

2. зняти авторитарний вплив дорослих, зменшити їх упереджене ставлення.

З 41.15 хв. – Ірма Марківна Крейн (канд.філ.наук, керівник секції «Проблеми розвитку розуму і взамодії розумних систем та підсистем» Фонду В.М. Глушкова ) про менталітет і виховання з французькою притчею

Наратив – продовження притчі (він обговорюється на конференціях).

52 .18 хв. – зміни дітей після останніх подій в країні

1.1.35 хв. – плани

О.М. Шиловська

О.М. Шиловська

1.03.15 хв. — про японську поезію (І. М. Крейн) – вірш допомагає кожному вибудувати свою картинку

27.11.2014 року в Будинку вчених (м. Київ) була прочитана лекція на тему “Притча як засіб саморозвитку”. Доповідач: кандидат психологічних наук, співробітник Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України Олена Миколаївна Шиловська.

4.08.2015

 

 

Стаття “Притча як метод наративної психології”.


Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.

Підписатися на розсилку