Головна » Роль музики в житті

Роль музики в житті

Полоз Микола Григорович

Микола Григорович Полоз

Президенту, Прем’єр-міністру,
головам державних адміністрацій,
народним депутатам України
й усім громадянам нашої Держави

Дорогі співвітчизники! Зупинімось на мить, озирнімось навколо і збагнемо – що ми за народ і що з нами відбувається?
Живемо на кращих землях у світі, в кращих кліматичних умовах і старцюємо, в той час, як інші народи і навіть ті, що живуть на камінні, вулканах, землетрусах, торнадо, – процвітають.
Ми ж весь час з простягнутою рукою: то просимо милостині, то позички. А то зазиваємо інвесторів, які обходять нас десятою дорогою. А якщо і прийдуть, то зроблять насамперед для себе. А їхні новітні технології, на які ми так розраховуємо, дуже швидко застаріють, якщо не будуть постійно оновлюватись.
Єдиний інвестор, що здатен нас врятувати від краху та забезпечити достаток, – це творчість. Такого слова у нашому суспільстві немає.
Я його не чув ні від президентів, ні від урядовців, ні від депутатів, ні від будь-кого.
За Біблією Бог створив нас по своєму образу і за своєю подобою. А хто такий Бог?
Бог – це насамперед творець. І Він створив нас, щоб ми подібно йому творили і своєю творчістю удосконалювали і збагачували цей світ. Для цього Він вибраних, за Біблією, із нас наділяє творчими талантами, щоб вони своїми винаходами новітніх технологій, механізмів, матеріалів, видів енергії… збагачували нас, а ми б у свою чергу дбали про них, усвідомлюючи, що талант – це курка, що несе золоті яйця, для якої треба зробити добротне гніздо та вдосталь годувати, бо якби не таланти, то ми б і досі повзали у печерах та лазили по деревах.
Ми ж знущаємось над своїми талантами. Їм часто-густо ніде не тільки творити, а навіть жити. А замість творчості, яку не можна відкласти, як пологи, доводиться витрачати усі сили на пошуки шматка хліба. Тому вони і тікають від нас до тих народів, які полюють на них, розуміючи, що талант – це національне багатство, створюючи для них ідеальні умови, а тому і процвітають, тоді як ми все глибше провалюємось в прірву. Заводи, фабрики… зупиняються. Будинки, мости, дамби, електростанції… руйнуються. І ось-ось почнуть розвалюватись, бо на ремонт, і тим більше на будівництво нових, немає грошей. А їх і не буде. Бо чому бідний? Бо дурний. І не доведи Господи, землетрус хоч зо три бали – то вся країна ляже в руїнах.
Джерелом благополуччя і достатку є творчість. А творчості – творча фантазія – дочка натхнення, матір’ю якого є Душа – головний орган людського організму – храм Святого Духу – єдине, чим ми відрізняємось від інших істот.
Нічого не знаю грандіознішого у Всесвіті, як людська Душа (говорив Сократ), оберегом якої є совість. Померла совість – померла Душа (Арістотель).
Життєвою енергією Душі є Мистецтва. Найголовніше із яких – висока музика, що своєю надматеріальною силою проникає в найпотаємніші її глибини і Божественною Магією в надрах надсвідомості, підвладній тільки Творцю, пробуджує та формує творчу фантазію.
«Музика – це не розвага, це – голос Святого Духу, найвища сфера надсвідомості, яка пробуджує і формує творчу фантазію, робить з людини Людину з великої літери, подібно Творцю. Вище музики – тільки Бог» – Ісаак Ньютон.
«Через музику, як через електропровідники, Творець посилає геніям – своїм повпредам на землі – творчі ідеї для збагачення ними людства, без яких воно приречене на злидні і врешті на крах. Тільки людина, освячена магією високої музики, здатна на творчість» – Альберт Ейнштейн. Коли у нього запитали, як йому прийшли в голову такі фантастичні ідеї теорії відносності та вірогідності, – він відповів: «Моїх заслуг у цьому дуже мало, може, тільки й того, що взяв у руки скрипку».
Коли Дмитру Мендєлєєву сказали: «Дмитре Івановичу, Ви не боїтесь, що Вас в майбутньому назвуть шарлатаном, бо ж у Вас немає ніякого інструментарію, щоб проникнути у мікросвіт матерії і перевірити правильність Ваших відкриттів?», він відповів: «Я в этом уверен! Вечером я слушал Великого Пророка Иоганна Себастьяна Баха, а ночью все это мне приснилось, я встал и быстренько записал» – це відомий факт.
«Музика – це крила людини» – Костянтин Ціолковський.
Ті народи, які зрозуміли чудодійний вплив музики, процвітають, а ті, що ні – старцюють. В Японії висока музика в учбовому процесі займає таке ж місце, як математика, фізика, хімія… Кожна дитина повинна навчитись грі як мінімум на одному музичному інструменті, а то й на двох і більше, знати світову класичну музичну спадщину, особливо симфонічну, співати тисячі народних пісень.
Тому вони і приголомшують людство чудесами винаходів – процвітають на камінні, вулканах, землетрусах, цунамі. Мають найвищий показник середньої тривалості життя у світі.
Китайці, тільки після того, як розгадали цей феномен і зробили акцент на музичну освіту, – вибухнули з голодної прірви на саму вершину розвитку.
«Творчість, дочка високої музики, – найголовніша інвестиція, що приносить процвітання» – Ден Сяо Пін.
Ще великий давньогрецький філософ Платон говорив: «Якщо хочете змінити стрій держави – змініть її музику». Як тільки прийшов до нас джаз – рухнула радянська система.
Я міг би продовжувати і продовжувати цитувати настанови Великих геніїв людства, які я почув на всесвітніх семінарах «пути развития видео и цветомузыки», що відбувалися щоосені в Москві на ВДНГ, куди мене запрошували після написання симфонії № 5 «Океан» (відеосимфонії). Узагальненням почутого може бути висновок Івана Павлова: «Якщо хочете узнати людину – послухайте, яку музику вона слухає. Без високої музики душа, як рослина без світла, обезбарвлюється, кволіє, в’яне, загниває і гине. Померла Душа – померла людина».
Тому Ісус і сказав: «На Землі дуже мало Людей – просто багато тварин прийняли обличчя людини».
Щоб уникнути остаточного духовного, а так і матеріального краху необхідно негайно створити усі умови для творчості і життя творчим особистостям. Ввести в освітні програми усіх навчальних закладів прищеплення любові до високого мистецтва і насамперед до класичної музики. Дошкільні і позашкільні заклади: гуртки, студії, школи… взяти на повне державне забезпечення, щоб обдаровані діти з найбідніших родин мали можливість у них навчатись.
Щоб уникнути остаточного розтління суспільства – ввести уроки високої релігійної моралі в усі навчальні заклади, починаючи з дитячих садків. Без цього ми приречені.
Якщо ж «нова» влада цього не зробить, то її треба гнати кілком.
А зробить – прославити!
Микола Полоз (читати про композитора)
Композитор, поет, винахідник
Голова творчих комісій Всеукраїнської творчої спілки
«Національної Ліги Українських композиторів»

 

 

Стаття «Народна пісня як частина народної медицини», Василь Триліс

Розвиток суспільної думки (ретроспектива, рік 1993-й). «Про важливість музичного виховання дітей у школі», Л. Дубиківський

Стаття «Відроджуємо в собі себе», Леопольд Ященко

 

 

 


Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.

Підписатися на розсилку

Яндекс.Метрика