Головна » Відкритий лист до радіостанції «Промінь» про казус з поняттям «любов»

Відкритий лист до радіостанції «Промінь» про казус з поняттям «любов»

samumray.in.ua.

 

 

В нашій сім`ї було заведено мати на кухні радіоприймач. І не тільки мати, але й регулярно слухати всі три канали проводового радіо, серед яких другий канал – радіостанція «Промінь» – був і є найулюбленішим. Вподобаним, бо цікавим за темами, що піднімаються ведучими різних програм та змістом-наповненням ефіру. Добре відомо, що до того, що справді любиш, ставишся уважно та трепетно, а коли треба, і прискіпливо, як до власної дитини. Деякий час назад на «Промені» з’явилась реклама, яку випускають до ефіру періодично протягом дня. Задумка, на перший погляд, непогана, бо спрямована на підвищення популярності національного продукту – української музики. Голоси відомих та не дуже відомих українських виконавців розповідають всім про те, що слід любити саме рідну музику, як вони і роблять особисто. Ця реклама намагається переконати слухачів і спонукати  їх до симпатії та прихильності до виконавців, що виступають в заставці-ролику експертами, також до їх колег та всього нашого національного музичного продукту.

Подібний момент і видається досить дивним: хіба можна переконати кого-небудь симпатизувати чи любити щось попри його волю та вільний вибір; навіть якщо розкласти на складові очікувану любов та прихильність, «розжувати» до непристойного, до «дитячої кашки» і змусити «проковтнути»?

Любов та тяжіння до чогось чи до когось не підлягають розрахункам, не піддаються будь-яким прогнозам або примусам. Раціонально їх не нав’яжеш. Ці почуття, як і інші, є ірраціональними, такими, що зачіпають глибинні струни людської натури, часто скриті від самої людини, торкають найтонші ділянки підсвідомості, може аж на генному рівні.

Тому питання «За що треба любити українську музику?», саме по собі є дисонансним та парадоксальним, бо поєднує два непоєднуваних поняття: «треба» та «любити». Зірки, запрошені до запису цієї реклами, намагаються пояснити словами те, що не поясниш. Ця реклама  видається нам абсолютно зайвою та недоречною. Тим паче, що йдеться про музику (а парафією радіоефіру є саме її розповсюдження), яка без допомоги пояснень та коментарів, лише через самі звуки, а деколи і слова пісень, здатна проникати до підсвідомості слухача та резонувати з нею, або ні, викликаючи ті чи інші емоції та думки.

  «Вікна» впустили «!Весну»

Тож не краще було б продовжувати наповнювати ефір радіоканалу «Промінь» прекрасною музикою та нашими виконавцями (усіх жанрів) і таким безпосереднім способом пробуджувати свідомість, розворушувати душі тих українців, які ще «сплять» та сприяти виникненню в їхніх серцях любові до своєї землі, через любов до музики і поетичного слова?!

Відкритий лист Роману Коляді та співробітникам радіо «Промінь»

Лист Національному радіо (І, ІІ та ІІІ каналам)

Лист до Національної радіокомпанії України та редакцій трьох її каналів: УР1 (Перший канал); УР2 (Другий канал «Промінь»); УР3 (Третій канал Українське радіо «Культура»)

Бути чи не бути? (про доцільність існування «Громадського радіо»)


Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.

Підписатися на розсилку