Головна » Загрози комп’ютерної залежності. Як їх розпізнати

Загрози комп’ютерної залежності. Як їх розпізнати

Перлини народної мудрості лектор використала для побудови плану доповіді.

З 1972 року стало ясно, що комп’ютер не лише позитив для людини.

2.40 хв. Епіграф з Сент-Екзюпері:

«Нема більшої розкоші, ніж людське спілкування».

3.20 хв. «Де в сім`ї лад – там без вад» (наводиться ряд влучних прислів’їв).

5 хв. Важливий момент «Син мій, а розум в нього свій» (про це батькам слід пам’ятати)!

5.50 хв. «Передати куті меду» – «що занадто, то не здраво» (в т.ч. щодо батьків, уваги).

6.10 хв. «Коні не винні» – з Михайла Стельмаха – потрібна увага батьків, а не іграшка-комп`ютер (батьки самі створюють умови-грунт для розвитку проблеми).

8 хв. Весь важливо необхідний життєвий досвід дитина може набути через спілкування з батьками!

«Попереджений – озброєний» – саме про це.

9.43 хв. Зараз перед батьками постане нове питання – підручники записуватимуться у планшет.

 

10.40 хв.

   «Бачили очі, що купували» – тепер слід вирішувати, як лихо подолати.

 

11.10 хв. Часто життя заводить у глухий кут. Слід зупинитись, зрозуміти ситуацію, відставити емоції і скласти план дій.

12.10 хв. «Чим би дитя не тішилось, аби не плакало» – категорично не підходить у ХХІ ст., цей вислів треба відкласти.

13 хв. В інтернеті є багато матеріалів про дослідження впливу комп’ютерів, але в них не так просто розібратись.

 

Лекція про комп`ютерну залежність (слайд)

 

16.33 хв.

 

Розділи лекції:

І. Що таке комп’ютер (нове).

ІІ. Про людину (вплив комп’ютера).

ІІІ. Про комп’ютерні ігри.

 

Епізоди з життя (приклади використання комп’ютера дітьми).

 

Одержимість комп`ютером

 

 

Гаджетоманія

Гаджетоманія

 

Відсутність чоловіка із-зі комп`ютера

19 хв. – проведення вільного часу (у чоловіка – симптом присутності)

 

 

 

 

 

20.04 хв. – діаграми, що демонструють точку зору (думки) про використання комп’ютера

 

 

21 хв. Причини віртуальної залежності: закомплексованість, бажання втекти від реальності, депресія, самотність, занижена самооцінка.

 

Симптоми (наслідки) при передозуванні комп’ютера

22 хв.

Симптоми (наслідки) при передозуванні комп’ютера:

  1. Оніміння пальців
  2. Враження нервових стовбурів руки
  3. Головні болі типу мігреней
  4. Болі в спині
  5. Сухість в очах
  6. Нерегулярне харчування
  7. Зневага особистої гігієни
  8. Розлад сну
  9. Зміна настрою

22.45 хв. Є кілька робіт з цієї теми.

Санітарно-гігієнічна норма – 3–4 години роботи на добу – правило використання комп’ютерів.

Щогодини – перерва 15 хвилин з гімнастикою для очей.

24 хв. Зараз нормами – нехтують всюди в т.ч. в офісах.

25.45 хв. У вишах нема предмету «Охорона праці», працю та її умови ніхто не охороняє!

27.10 хв. Головний мозок розвивається до 23–25 років (остаточно формується та дозріває кора).

 Для дітей 7–14 років – абсолютно протипоказані    комп’ютерні ігри (їм достатньо шкільного навантаження), йде посилений ріст, судини не встигають, характерний стан гіпоксії.

29.15 хв. В Китаї школярка померла від ігор.

  У оберненому світі

В Києві підліток 16 років помер в комп`ютерному кафе (випадок початку 2000-х років) – судини не витримали перенапруги.

30 хв. Лікар-невролог баронеса – Сьюзен Гринфилд:

«Ігри – причини зміни в центральній нервовій системі. Вони збуджують нервову систему. Перезбудження і перенапруження – причина деменції (деградації)».

31.10 хв. Дуглас, А Джентайл (Douglas A.Gentile), американський педіатр, виявив залежність у кожної 10-ї дитини (підвищений рівень депресії, тривоги, соціофобія, знижується успішність в школі).

32.30 хв. Вчений з Техасу дослідив, що головний мозок дитини звикає до темпу, ритму і підвищеної кількості інформації, що диктує комп’ютер; виникає потребу в збільшенні інформації, що руйнує головний мозок; аналогічний процес розвивається у залежних від алкоголю і наркотиків (задіяні ті самі зони кори головного мозку, однакові руйнівні наслідки).

34.27 хв. Японські вчені визначили (зображення головного мозку), що у правій півкулі (тім’яній долі) є відділ, що відповідає за наше щастя, задоволення, гарний настрій і підвищений тонус.

 

Мозг

 

35.30 хв. Індійські вчені з’ясували, що включення цієї зони під час стану медитації допомагає при хворобі Альцгеймера, депресії, порушенні пам’яті.

Катерина Ясько

Катерина Ясько

36.50 хв. Ці ж властивості зазначеної вище зони використовуються іншими людьми з деструктивною метою.

37.05 хв. Катерина Ясько, психолог, едуколог (займається залежностями; (англ. addiction — залежність), є  багато її наукових робіт в інтернеті – коректно пише про поведінку з залежними дітьми.

38.50 хв. – приклад з іноземної наукової літератури про зміну головного мозку людей, що грають в комп’ютерні ігри (2 тижня – безперервно зі сценами насилля)

 

Мозг

 

У тих, хто не грав, самоконтроль, дисципліна, внутрішня рівновага, комунікація, відповідальність – в порядку, нервові центри без змін; у гравців – центри вимкнуті, відповідні якості втрачені.

Володимир Олександрович Бец

Володимир Олександрович Бец

41 хв. – Володимир Олександрович Бец – морфолог-анатом, гістолог (Київ), вивчав клітини головного мозку – пірамідальні клітини 5-го шару кори головного мозку носять його ім’я

 

 

 

42.25 хв. – клітина Беца (її функція)

 

Клітини Беца

Клітини Беца

 

43.25 хв. – саме ці клітини вразливі; максимально страждає сіра речовина головного мозку (інтелект, пам’ять), вона реагує на комп’ютерні ігри

 

 

45 хв. – тім’яна доля правої півкулі (ілюстрація досліджень японців) – локалізація зони щастя, гарного настрою

46 хв. – рraecuneos – рожевого кольору на малюнку, пірамідальні клітини саме цієї зони руйнуються від ігр (японці дослідили, що зменшення товщини кори головного мозку в цій ділянці пропорціонально від часу гри на комп’ютері)

В стані медитації – кора відновлюється, збільшується її товщина. Всі мільярдери 2р/день займаються медитацією (завдяки їй відновлюються).

48.30 хв. В організмі все йде в ритмі цілодобово, безперервно, автоматично, без нашого зусилля; кожен орган має максимум і мінімум діяльності.

50 хв. – приклад: отримання кисню в організмі

  Залежність від близьких людей (співзалежність)

53.20 хв. – про функцію печінки, про жовч і її роль

56.50 хв. – у всьому необхідна міра (про перегодування дитини шоколадом)

59 хв. – організм регулюється гормонами (про мелатонін – гормон нічного сну, серотонін – гормон денної бадьорості; неонові реклами, шуми заважають виробленню мелатоніну; є протибольові гормони, гормони, що протидіють стресу; організм має все своє

2 год

 


1 хв. – демонструється відео (мультиплікаційна схема): білок кінезин (вантажник) доносить велику молекулу в пірамідальну клітину, ця молекула – дофамін (гормон радості, задоволення, що інтенсивно виробляється під час ігор) – штучно створюється постійна ейфорія, йде гормональне перезбудження і перенапруження – руйнується сіра речовина головного мозку

5.50 хв.

Ознаки комп’ютерної залежності:

 

  1. Людина весь свій час намагається проводити за комп’ютером чи планшетом (це розвага і нагорода).
  2. Харчування бутербродами, чіпсами, чаєм просто коло комп’ютера.
  3. Перестає слідкувати за зовнішністю.
  4. Порушення сну.
  5. Дратівливість і агресія.
  6. Скандали в родині.
  7. Знижений інтерес до сімейних проблем.
  8. Сексуальні розлади.
  9. На ігри та онлайн-покупки витрачаються гроші сімейного бюджету.

 

Тест на интернет-зависимость

Тест на интернет-зависимость

 

Зависимость от гаджетов и компьютера

Зависимость от гаджетов и компьютера

 

8.38 хв.

Форми залежності (аддикції):

 

  1. Інтернет-аддикція – нав’язливе бажання увійти і нездатність вийти з комп’ютера.
  2. Аддикція до мобільного телефону.
  3. Аудіо-, відеоаддикція (музика, кліпи).
  4. Телевізійна аддикція (серіали).
  5. Гаджетна аддикція (пристрасне бажання мати останню модель пристрою).
  6. Кіберноманія – нові покупки без необхідності, участь в аукціонах.
  7. Кіберсексоманія (чати, порно-еротичні сайти, кібер-секс).
  8. Кіберкомунікативна аддикція (чати, участь в телеконференціях по скайпу).
  9. Онлайн-гемпінг – ігри (мережеві, є гільдії, компанії).
  10. Онлайн лудоманія – патологічна схильність до азартних ігр в віртуальному казино.

 

12.50 хв.

Наслідки залежності:

  1. Призупинення інтелектуального розвитку.
  2. Звуження інтелектуальної сфери до однієї – комп’ютера.

13.30 хв. – про фільм Олега Сенцова «Гамер»

14 хв. – є ігри, де важливо швидко тиснути на кнопку, часто ні нащо інше гравець не здатний (через анатомічно-фізіологічну особливість в тисненні на кнопку він успішний)

15.20 хв. Комп’ютер не дасть людині тепла і любові!

15.50 хв. – про освітній сайт «Сам Ум Рай» і статтю про комп’ютерну залежність – лектор цитує уривки статті

17.58 хв. – про обмани (підміну) в інтернеті, коли видають себе за іншу людину – неминуче гряде розчарування

19.30 хв. – випадок з життя

20.50 хв. – про геніїв Силіконової долини та їх дітей (навчаються в школах без комп’ютера!)

21.52 хв.

7 типів ігр

  1. Ігри-стрілялки (знищити, вбити або покалічити) – тренується швидкість реакції, нівелюється цінність життя.
  2. Ігри-стратегії (принципи війни, захоплення і рабства).
  3. Спортивні ігри (гонки) – нічого не розвивають.
  4. Ігри-розважалки – вбивають час, формують залежність від гаджета.
  5. Ігри-бродилки – створюють віртуальну реальність, крадуть час.

Діти розвиваються через рухи: спілкування з природою і власним тілом.

  1. Навчальні ігри – цікаві і корисні.
  2. Розвиваючі ігри – інновації в освіті і медицині.

 

  «Исчезновение» детей

25 хв. Для незрілого головного мозку дитини перевантаження дуже шкідливе.

Залежність від гаджетів та комп`ютера

26.05 хв. – приклади поведінки з гаджетами; а краще спільні справи і відпочинок

 

26.45 хв. 1-й крок подолання залежності – усвідомити власну залежність; поступово знижувати час використання.

В сім`ї для дитини має бути розпорядок дня, де час комп’ютера (гра чи навчання) – обмежений.

Рекомендується обговорити 20–30 хвилин, що переглядати по ТВ (вибрати програму).

Батьки мають слідкувати за тим, що дивляться діти!

30.40 хв. – про останній випадок переслідування поліцейськими авто в Києві і стрілянини

У поліцейського – психологічна інфантильність, істеричність, нездатність оцінювати наслідки своїх дій, професійна неспроможність, а це і є ознаки комп’ютерної залежності.

31.40 хв. Як покращити відносини в сім`ї? Парадокс нашого часу – діти не можуть достукатись до дорослих! Сімейні вечори, походи, спільна праця – найкращий рецепт. Це допоможе задіяти увагу, дасть нові враження – гормони радості підвищаться. Пам’ятайте про харчування – банан, шоколад, авокадо. Спортивні заняття – викликають ейфорію (серотонін).

 

Дополнение к лекции (разговор с  Людмилой Степановой в Ботаническом саду им. Фомина) 17.04.2016

 

0.30 мин. – проблема нашего времени – изоляция, одиночество – отсюда уход в виртуальный мир

1 мин. У человека есть несколько форм самоутверждения.

Весной наблюдаем традиционную борьбу за место вожака, человек часто повторяет это, меряется силой, ловкостью, удачливостью.

2.30 мин. Другой пример – павлины во дворах султанов.

В природе существует закон формы и содержания. Форма у павлина красивая, пользы-содержания – ноль.

3.30 мин. Есть пример и противоположный – соловей, красиво поющий для самки (серый, невзрачный).

4.20 мин. Компьютерные игры – сутками: человек приобретает видимость павлина – форма виртуальной удачливости повышает его самооценку, сам по себе он мало что представляет.

5 мин. Важно развивать свою личность, для этого есть все возможности – вместе с человеком прогрессировать и улучшаться будет и всё человечество!

6 мин. О биологической потребности человека (крыша, пища, одежда) – осталась до нашего времени, но значительно расширились возможности её удовлетворения.

7.43 мин. Вторая потребность – социальная (работа, хобби, общественная деятельность).

9.25 мин. Третья потребность – духовная, душевная (увеличение внутренних резервов, гармония).

К этому этапу не все приходят. Нелегко развивать себя, избавляться от плохих привычек и черт, преодолевать инерцию, лень и внутреннее сопротивление.

10.20 мин. Важно воспитывать молодежь на лучших примерах и образцах.

Это возвышает, вдохновляет, даёт опору, способствует гармонии, стимулирует развитие.

 

Людмила Степанова

Людмила Степанова

5.04.2016 , Товариство «Знання» України, тема: «Загрози комп’ютерної залежності. Як їх розпізнати», лектор — педагог, психолог Людмила Андріївна Степанова.

3.06.2016

Л. А. Степанова:

Лекція «Проблеми сучасної сім`ї. Взаємовідносини батьків і дітей, або Криза сучасної сім`ї» (І)

Лекція «Проблеми сучасної сім`ї. Взаємовідносини батьків і дітей, або Криза сучасної сім`ї» (ІІ)

Лекція «Язык жестов в современном мире»


Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.

Підписатися на розсилку