Головна » Подолання стресу. Як допомогти (через активацію ресурсів в людині)?

Подолання стресу. Як допомогти (через активацію ресурсів в людині)?

Стрес, складна життєва ситуація, що робити?

Мулі Лаад радить не шукати в людині проблеми, а знаходити ресурси, сильні сторони.

              6 каналів (ресурсів), що психолог може активувати в людині:

0.45 хв. І каналвіра (цінності, переконання, релігія, глибокі смисли).

1.30 хв. ІІ канал почуття (емоції, переживання) – з цим працює арт-терапія; основне питання, яке слід задавати людині при цьому: «Що ти зараз відчуваєш?»

2.23 хв. Травма в психологічному полі людини – це розрив зв’язків, смислів, життя.

Задача психологів – склеїти розрив заради продовження життя.

3.20 хв. Почуття пов’язані з тілом, працюючи з ІІ каналом – активізуємо почуття і тіло. Це важливо, бо захисний механізм після стресу (психотравми) їх вимикає, блокує – це допомагає вижити.

Але якщо такий стан затягується – виникає посттравматичний розлад.

4.53 хв. Важливо, щоб людина змогла страх, біль, агресію пережити (завершити) – це дасть можливість розслабитись.

5.23 хв. Танець, ліплення, робота з голосом, малювання дуже сприяють цьому.

Слова часто мають обмежений вплив (культурно-обумовлений).

5.52 хв. – питання щодо допомоги в ситуації «застрявання в травмі»

6.10 хв. Гарно спрацьовує заземлення (відчуття контакту тіла з землею) та зосередження уваги на диханні, а ще робота з усіма п’ятьма каналами переживань: «Що ви зараз бачите? Відчуваєте? Чуєте? Який смак маєте?»

7.30 хв. – зосередження на диханні не підходить людям, що мали ранні травми народження та внутрішньоутробні травми

8.50 хв. – про досвід роботи з переселенцями в гуманітарному Центрі Лесі Литвинової

10.12 хв. ІІІ каналсоціальність (зв’язки з людьми).

12.20 хв. – важливо організувати групи підтримки, щоб підключити людину до громади (особливо це стосується дітей)

  Психическая энергия человека (по книге Джеймса Редфильда «Селестинские пророчества») (І)

13.23 хв. ІV каналуява (творчість, фантазійність, гумор, заняття мистецтвом).

Жарти – захищають психіку від перенапруження.

15 хв. – історія про можливість позитивних наслідків після вимушених змін життя

17.03 хв. V каналмислення (думки, алгоритми дій, навчання, використання інформації, схеми поведінки).

Важливо обговорювати моменти психотравми (психоедукація), більшість людей не знають нічого про післястресові реакції та їх особливості – звідки багато проблем.

19.45 хв. VІ каналфізіологія (тіло): спорт, харчування, праця, режим дня, медитація.

Почуття і переживання застряють в тілі. Тіло – гарний канал для зменшення нагрузки на психіку.

Важливо збільшити кількість фізичної активності!

21.25 хв. – з цим проблема, в культурі соціум цього практично нема

25.10 хв. Всі названі канали слід мати на увазі при роботі з дітьми, у яких не вистачає життєвої сили; канали можна по черзі активувати. Проблема (з досвіду) – фізичний канал. Дітям не вистачає заземлення (контакту з власними емоціями, почуттями, переживаннями на рівні тіла).

 

 

 

Залишити відповідь

Підписатися на розсилку