Головна » Взаємовідносини батьків і дітей

Взаємовідносини батьків і дітей

 

До 2 хв. – учений секретар правлінння Товариства «Знання» України В. Ф. Василашко представляє лектора

Початок – з окреслення проблем та питань, що будуть розкриті в лекції.

7.55. хв. Мозок – два комп’ютери, правий та лівий.

 

levoe i pravoe polusharie_1

 

9.05 хв. – про мозок, опис: права півкуля – поєднує нас з навколишнім середовищем, орієнтує у просторі, уява, мрії, зорові образи, ритм життя, відчуття кольору, відповідає за творчість, тональність музики, відчуття простору

11.10 хв. – Піфагор: «Людину формують математика і музика»

12.25 хв. – чоловік здатний лише до однієї роботи, на відміну від жінки

13.13 хв.  – ліва півкуля – аналіз, пам’ять, послідовність, логічне мислення, мова, факти, досвід, практика, консерватизм, дедукція

14.20 хв.  Комісура (поєднуючі волокна між півкулями) у жінок потужніша в 1,5 рази, ніж у чоловіків.

15.15 хв. – фізіологічна особливість чоловіків і жінок (слайд), чоловік – мисливець: бачить вузько і далеко, жінка – кут обзору широкий, але бачить відносно ближче до себе

 

sektor obzora muzhskogo i zhenskogo glaza_1

 

18 хв. структури мозку; на задоволення і емоційний стан у чоловіків 2 центри збуджуються, у жінок – 4; емоцій у жінки багато, вони потужні; чоловік – стриманий, холодний, мужній, більше витримки

 

prava ta lіva pіvkulja

 

19.40 хв. – слайд емоції у жінки – на всю кору розподіляються, у чоловіка – зачіпають лише 2 центри  в правій півкулі

 

emocії u cholovіka і zhіnki

 

20.25 хв. розріз мозку, будова

 

rozrіz mozku, budova_1

 

22.10 хв. Таламус – зв’язує з оточуючим середовищем, аналізує інформацію від органів чуттів.

22.55 хв. Гіпофіз (m 10-12 г) – регулює діяльність залоз внутрішньої секреції.

25 хв. Мозочок – координація рухів, рівновага, тонус м’язів.

26 хв. Лобна доля – командний пункт (в ній формується відповідь на зовнішній подразник) – самостійність, ініціативність, критична самооцінка, керує поведінкою; якщо погано працює, то розвиваються лінощі та всі названі функції значно знижені.

27 хв. – про довгастий мозок з ретикулярною формацією («сітка»), ми її даремно не слухаємо

  Залежність від близьких людей (співзалежність)

28 хв. Функції FR (ретикулярна формація) готує до ситуації, в якій людина зараз перебуватиме, забезпечує ситуацію перебування.

Слухайте організм, йдіть за обстановкою і сигналами.

vibіr partnera _132 хв. – слайд (павичі) – про вибір партнера (період знайомства до весілля потрібен), приклад – вибір павича

 

35.40 хв. – продовження теми від 7 липня 2015 року

Поведінка матері моделює поведінку в шлюбі її дітей (і хлопців, і дівчат).

 

36.10 хв. Вплив батька

 

Якості хорошого батька

 

Якості хорошого батька:

  1. Бажання і терпіння все пояснювати.
  2. Вміти хвалити.
  3. Привчає до дій і активного відпочинку.
  4. Несе відповідальність за забезпечення потреб.
  5. Цікавиться ростом і розвитком
  6. Виховує стриманість, душевну рівновагу, спокій, оптимізм, працездатність, відповідальність.

Нема зв’язку з батьком – діти агресивні, боязливі (мають сильний страх перед всім)!

В цьому випадку хлопчик – негативно ставиться до матері, дівчінка – відсутність уваги чоловіка – ранні сексуальні стосунки.

39 хв. Від народження до одного року: якщо мати мало дивиться на дитину, то це визиває стрес, підвищується активність мозку, дитина кричить. У чоловіка – швидше засинатиме (відчуває захист та спокій, бо він не пахне молоком).

З 1 до 3 років – роль батька зростає в геометричній прогресії.

3-6 років – дитина копіює ролі оточуючих в іграх.

43 хв. Підсвідомість збереже всі образи на матір і жорстокість батька:

а) дівчинка підсвідомо обиратиме партнерів, що можуть образити, бо виросла в такій атмосфері, таку ж модель матиме в робочому колективі: може гостро висміювати обставини;

 

Наслідки жорстокості батька

 

46 хв.        б) хлопчик – варіанти поведінки:

1) легко може ображати оточуючих;

2) чемний, привітний, боязкий, будь-кого боїться образити.

 

pogani hlopci

 

Часто в одній людині уживаються дві протилежні моделі поведінки (внутрішні протиріччя); з такими людьми боляче спілкуватися.

48.40 хв. – якщо батько – стриманий в емоціях, мовчить, відокремлений:

1 варіант: дівчинка – підсвідомо закохується то в байдужих до неї, то в одружених (буде надокучливо чіплятись);

  «Сім`я», гештальт-терапевт О.Ю. Сідун

 

problemi divchat

 

 

2 варіант: дівчинка – з логічним типом мислення (їх 1-1,5%), враховує помилки, робить висновки, йде назустріч стосункам, але спрацьовують внутрішні гальма, які не дозволяють продовжувати інтимні стосунки; такі жінки організовані, самодостатні, але змінюють партнерів, фактично самі, сублімують, займаються суспільною діяльністю.

 

samodostatni jinki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

53.53 хв. – приклад – Т. Круз і К. Холмс

 

Т. Круз і К. Холмс

 

55 хв. – хлопчик з приглушеними емоціями (холодний і байдужий), «я тебе кохаю» – неможливий вислів, бо це означає слабкість

 

Холодний і байдужий чоловік

 

Має серйозну дилему: бажає бути з щирою і привабливою дівчиною, але зручніше почувається з байдужою, лукавою і двоєдушною

 

Вибір чоловіка: щира або байдужа жінка

 

57.30 хв. – батько був рідко вдома (батько вихідного дня, або має коханку): десь – емоційно жвавий, а дома – його фактично нема, виснажений

Донька – морально готова бути постійною коханкою, сталих міцних стосунків не бачила, не лякають відносини на відстані (альтернативний шлюб), коханки – норма.

 

Роль батька для жінки

 

2 година

 

1.02.51 хв. Син має установку: «Я буду іншим», до 30-40 років сім`ю не створює, живе закрито, часто у батьківській сім`ї; не хоче брати відповідальність і змінює жінок або на два фронти спромагається: в результаті не буде відповідальності і достатньої уваги.

 

Чоловік не хоче брати відповідальність

 

1.05.00 хв. – про роботу «Травма поколінь» – жінка лишилась після війни з дітьми сама; її діти – жорсткі до своїх дітей, як наслідок – багато конфліктів

1.08.00 хв. У нас проблеми через заробітчанство – зв’язок з матір’ю чи з батьком у дитини порушений; такі діти важкі особистості в соціальному плані (соціальні і духовні потреби в них незадоволені).

1.10.00 хв. Нові проблеми: діти, хто воює, діти тих, що вагітні зараз  (чоловік воює, вона переховується, він травмований, переживання через переселення та негаразди), діти психологічно будуть нездорові.

  Сім`я

 

1.12.00 хв. Поради батькам від психологів:

  1. Не чекай, що дитина буде така, як ти чи такою, як ти хочеш.
  2. Допоможіть стати собою (за намірами, схильностями, здатностями).
  3. Не вимагай плати за те, що для нього зробив (він дасть життя іншому).
  4. Не виплескуй на дитину свої образи.
  5. Не оцінюй проблеми дитини звисока (їм важче без досвіду).
  6. Не принижуй дитину.
  7. Не муч себе, якщо не можеш щось зробити; можеш – зроби.
  8. Для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все, що можна було.
  9. Дитина – дорогоцінна ваза, що життя дало матері і батьку на зберігання і розвиток в ній творчого вогню. Дитина не тиран, а розкріпачена любов чоловіка і жінки.
  10. Вмійте любити чужу дитину.
  11. Люби свою дитину будь-якою (невдахою, дорослим).

 

1.19.15 хв. Помилки, що допускають батьки:

  1. Побутові загрози («не пущу», «не куплю», «не дам»).
  2. Авторитарні накази («я – мати, краще знаю», «батько сказав – слухай», «я забороняю дружити з тим то»).
  3. Критика («ти – ледар, невдаха»).
  4. Образливі слова («ти – осел, дурень», «в кого такий?»).
  5. Допит і тоталітарний контроль («де був? з ким? чого запізнився?»).
  6. Безапеляційні ствердження («ти це робиш на зло мені?», «нічого не кажи, я знаю, що ти скажеш»).
  7. Дорікання («ось, бачиш! – я казала», «ось виростеш – зрозумієш»).

 

1.21.30 хв. Дитина дуже легко все копіює, в тому числі лукавство, лицемірство.

1.26.00 хв. Тимчасове перебування у бабусі і дідуся – сильний стрес (обговорить тактику і умови перебування), пам’ятайте, що відповідальність за дитину несуть лише батьки.

 

22.09.2015 , Товариство “Знання” України, тема: «Проблеми сучасної сім`ї. Взаємовідносини батьків і дітей, або Криза сучасної сім`ї, які «яблуні» такі і «яблука»» (ІІ), лектор — педагог, психолог Людмила Андріївна Степанова (І лекція).

23.12.2015

Залишити відповідь

Підписатися на розсилку