До 2 хв. – учений секретар правлінння Товариства «Знання» України В. Ф. Василашко представляє лектора
Початок – з окреслення проблем та питань, що будуть розкриті в лекції.
7.55. хв. Мозок – два комп’ютери, правий та лівий.
9.05 хв. – про мозок, опис: права півкуля – поєднує нас з навколишнім середовищем, орієнтує у просторі, уява, мрії, зорові образи, ритм життя, відчуття кольору, відповідає за творчість, тональність музики, відчуття простору
11.10 хв. – Піфагор: «Людину формують математика і музика»
12.25 хв. – чоловік здатний лише до однієї роботи, на відміну від жінки
13.13 хв. – ліва півкуля – аналіз, пам’ять, послідовність, логічне мислення, мова, факти, досвід, практика, консерватизм, дедукція
14.20 хв. Комісура (поєднуючі волокна між півкулями) у жінок потужніша в 1,5 рази, ніж у чоловіків.
15.15 хв. – фізіологічна особливість чоловіків і жінок (слайд), чоловік – мисливець: бачить вузько і далеко, жінка – кут обзору широкий, але бачить відносно ближче до себе
18 хв. структури мозку; на задоволення і емоційний стан у чоловіків 2 центри збуджуються, у жінок – 4; емоцій у жінки багато, вони потужні; чоловік – стриманий, холодний, мужній, більше витримки
19.40 хв. – слайд емоції у жінки – на всю кору розподіляються, у чоловіка – зачіпають лише 2 центри в правій півкулі
20.25 хв. розріз мозку, будова
22.10 хв. Таламус – зв’язує з оточуючим середовищем, аналізує інформацію від органів чуттів.
22.55 хв. Гіпофіз (m 10-12 г) – регулює діяльність залоз внутрішньої секреції.
25 хв. Мозочок – координація рухів, рівновага, тонус м’язів.
26 хв. Лобна доля – командний пункт (в ній формується відповідь на зовнішній подразник) – самостійність, ініціативність, критична самооцінка, керує поведінкою; якщо погано працює, то розвиваються лінощі та всі названі функції значно знижені.
27 хв. – про довгастий мозок з ретикулярною формацією («сітка»), ми її даремно не слухаємо
28 хв. Функції FR (ретикулярна формація) готує до ситуації, в якій людина зараз перебуватиме, забезпечує ситуацію перебування.
Слухайте організм, йдіть за обстановкою і сигналами.
32 хв. – слайд (павичі) – про вибір партнера (період знайомства до весілля потрібен), приклад – вибір павича
35.40 хв. – продовження теми від 7 липня 2015 року
Поведінка матері моделює поведінку в шлюбі її дітей (і хлопців, і дівчат).
36.10 хв. Вплив батька
Якості хорошого батька:
- Бажання і терпіння все пояснювати.
- Вміти хвалити.
- Привчає до дій і активного відпочинку.
- Несе відповідальність за забезпечення потреб.
- Цікавиться ростом і розвитком
- Виховує стриманість, душевну рівновагу, спокій, оптимізм, працездатність, відповідальність.
Нема зв’язку з батьком – діти агресивні, боязливі (мають сильний страх перед всім)!
В цьому випадку хлопчик – негативно ставиться до матері, дівчінка – відсутність уваги чоловіка – ранні сексуальні стосунки.
39 хв. Від народження до одного року: якщо мати мало дивиться на дитину, то це визиває стрес, підвищується активність мозку, дитина кричить. У чоловіка – швидше засинатиме (відчуває захист та спокій, бо він не пахне молоком).
З 1 до 3 років – роль батька зростає в геометричній прогресії.
3-6 років – дитина копіює ролі оточуючих в іграх.
43 хв. Підсвідомість збереже всі образи на матір і жорстокість батька:
а) дівчинка підсвідомо обиратиме партнерів, що можуть образити, бо виросла в такій атмосфері, таку ж модель матиме в робочому колективі: може гостро висміювати обставини;
46 хв. б) хлопчик – варіанти поведінки:
1) легко може ображати оточуючих;
2) чемний, привітний, боязкий, будь-кого боїться образити.
Часто в одній людині уживаються дві протилежні моделі поведінки (внутрішні протиріччя); з такими людьми боляче спілкуватися.
48.40 хв. – якщо батько – стриманий в емоціях, мовчить, відокремлений:
1 варіант: дівчинка – підсвідомо закохується то в байдужих до неї, то в одружених (буде надокучливо чіплятись);
2 варіант: дівчинка – з логічним типом мислення (їх 1-1,5%), враховує помилки, робить висновки, йде назустріч стосункам, але спрацьовують внутрішні гальма, які не дозволяють продовжувати інтимні стосунки; такі жінки організовані, самодостатні, але змінюють партнерів, фактично самі, сублімують, займаються суспільною діяльністю.
53.53 хв. – приклад – Т. Круз і К. Холмс
55 хв. – хлопчик з приглушеними емоціями (холодний і байдужий), «я тебе кохаю» – неможливий вислів, бо це означає слабкість
Має серйозну дилему: бажає бути з щирою і привабливою дівчиною, але зручніше почувається з байдужою, лукавою і двоєдушною
57.30 хв. – батько був рідко вдома (батько вихідного дня, або має коханку): десь – емоційно жвавий, а дома – його фактично нема, виснажений
Донька – морально готова бути постійною коханкою, сталих міцних стосунків не бачила, не лякають відносини на відстані (альтернативний шлюб), коханки – норма.
2 година
1.02.51 хв. Син має установку: «Я буду іншим», до 30-40 років сім`ю не створює, живе закрито, часто у батьківській сім`ї; не хоче брати відповідальність і змінює жінок або на два фронти спромагається: в результаті не буде відповідальності і достатньої уваги.
1.05.00 хв. – про роботу «Травма поколінь» – жінка лишилась після війни з дітьми сама; її діти – жорсткі до своїх дітей, як наслідок – багато конфліктів
1.08.00 хв. У нас проблеми через заробітчанство – зв’язок з матір’ю чи з батьком у дитини порушений; такі діти важкі особистості в соціальному плані (соціальні і духовні потреби в них незадоволені).
1.10.00 хв. Нові проблеми: діти, хто воює, діти тих, що вагітні зараз (чоловік воює, вона переховується, він травмований, переживання через переселення та негаразди), діти психологічно будуть нездорові.
1.12.00 хв. Поради батькам від психологів:
- Не чекай, що дитина буде така, як ти чи такою, як ти хочеш.
- Допоможіть стати собою (за намірами, схильностями, здатностями).
- Не вимагай плати за те, що для нього зробив (він дасть життя іншому).
- Не виплескуй на дитину свої образи.
- Не оцінюй проблеми дитини звисока (їм важче без досвіду).
- Не принижуй дитину.
- Не муч себе, якщо не можеш щось зробити; можеш – зроби.
- Для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все, що можна було.
- Дитина – дорогоцінна ваза, що життя дало матері і батьку на зберігання і розвиток в ній творчого вогню. Дитина не тиран, а розкріпачена любов чоловіка і жінки.
- Вмійте любити чужу дитину.
- Люби свою дитину будь-якою (невдахою, дорослим).
1.19.15 хв. Помилки, що допускають батьки:
- Побутові загрози («не пущу», «не куплю», «не дам»).
- Авторитарні накази («я – мати, краще знаю», «батько сказав – слухай», «я забороняю дружити з тим то»).
- Критика («ти – ледар, невдаха»).
- Образливі слова («ти – осел, дурень», «в кого такий?»).
- Допит і тоталітарний контроль («де був? з ким? чого запізнився?»).
- Безапеляційні ствердження («ти це робиш на зло мені?», «нічого не кажи, я знаю, що ти скажеш»).
- Дорікання («ось, бачиш! – я казала», «ось виростеш – зрозумієш»).
1.21.30 хв. Дитина дуже легко все копіює, в тому числі лукавство, лицемірство.
1.26.00 хв. Тимчасове перебування у бабусі і дідуся – сильний стрес (обговорить тактику і умови перебування), пам’ятайте, що відповідальність за дитину несуть лише батьки.
22.09.2015 , Товариство “Знання” України, тема: «Проблеми сучасної сім`ї. Взаємовідносини батьків і дітей, або Криза сучасної сім`ї, які «яблуні» такі і «яблука»» (ІІ), лектор — педагог, психолог Людмила Андріївна Степанова (І лекція).
23.12.2015
Добавить комментарий
Для отправки комментария вам необходимо авторизоваться.