Головна » Роль музики в житті

Роль музики в житті

Полоз Микола Григорович

Микола Григорович Полоз

Президенту, Прем’єр-міністру,
головам державних адміністрацій,
народним депутатам України
й усім громадянам нашої Держави

Дорогі співвітчизники! Зупинімось на мить, озирнімось навколо і збагнемо – що ми за народ і що з нами відбувається?
Живемо на кращих землях у світі, в кращих кліматичних умовах і старцюємо, в той час, як інші народи і навіть ті, що живуть на камінні, вулканах, землетрусах, торнадо, – процвітають.
Ми ж весь час з простягнутою рукою: то просимо милостині, то позички. А то зазиваємо інвесторів, які обходять нас десятою дорогою. А якщо і прийдуть, то зроблять насамперед для себе. А їхні новітні технології, на які ми так розраховуємо, дуже швидко застаріють, якщо не будуть постійно оновлюватись.
Єдиний інвестор, що здатен нас врятувати від краху та забезпечити достаток, – це творчість. Такого слова у нашому суспільстві немає.
Я його не чув ні від президентів, ні від урядовців, ні від депутатів, ні від будь-кого.
За Біблією Бог створив нас по своєму образу і за своєю подобою. А хто такий Бог?
Бог – це насамперед творець. І Він створив нас, щоб ми подібно йому творили і своєю творчістю удосконалювали і збагачували цей світ. Для цього Він вибраних, за Біблією, із нас наділяє творчими талантами, щоб вони своїми винаходами новітніх технологій, механізмів, матеріалів, видів енергії… збагачували нас, а ми б у свою чергу дбали про них, усвідомлюючи, що талант – це курка, що несе золоті яйця, для якої треба зробити добротне гніздо та вдосталь годувати, бо якби не таланти, то ми б і досі повзали у печерах та лазили по деревах.
Ми ж знущаємось над своїми талантами. Їм часто-густо ніде не тільки творити, а навіть жити. А замість творчості, яку не можна відкласти, як пологи, доводиться витрачати усі сили на пошуки шматка хліба. Тому вони і тікають від нас до тих народів, які полюють на них, розуміючи, що талант – це національне багатство, створюючи для них ідеальні умови, а тому і процвітають, тоді як ми все глибше провалюємось в прірву. Заводи, фабрики… зупиняються. Будинки, мости, дамби, електростанції… руйнуються. І ось-ось почнуть розвалюватись, бо на ремонт, і тим більше на будівництво нових, немає грошей. А їх і не буде. Бо чому бідний? Бо дурний. І не доведи Господи, землетрус хоч зо три бали – то вся країна ляже в руїнах.
Джерелом благополуччя і достатку є творчість. А творчості – творча фантазія – дочка натхнення, матір’ю якого є Душа – головний орган людського організму – храм Святого Духу – єдине, чим ми відрізняємось від інших істот.
Нічого не знаю грандіознішого у Всесвіті, як людська Душа (говорив Сократ), оберегом якої є совість. Померла совість – померла Душа (Арістотель).
Життєвою енергією Душі є Мистецтва. Найголовніше із яких – висока музика, що своєю надматеріальною силою проникає в найпотаємніші її глибини і Божественною Магією в надрах надсвідомості, підвладній тільки Творцю, пробуджує та формує творчу фантазію.
«Музика – це не розвага, це – голос Святого Духу, найвища сфера надсвідомості, яка пробуджує і формує творчу фантазію, робить з людини Людину з великої літери, подібно Творцю. Вище музики – тільки Бог» – Ісаак Ньютон.
«Через музику, як через електропровідники, Творець посилає геніям – своїм повпредам на землі – творчі ідеї для збагачення ними людства, без яких воно приречене на злидні і врешті на крах. Тільки людина, освячена магією високої музики, здатна на творчість» – Альберт Ейнштейн. Коли у нього запитали, як йому прийшли в голову такі фантастичні ідеї теорії відносності та вірогідності, – він відповів: «Моїх заслуг у цьому дуже мало, може, тільки й того, що взяв у руки скрипку».
Коли Дмитру Мендєлєєву сказали: «Дмитре Івановичу, Ви не боїтесь, що Вас в майбутньому назвуть шарлатаном, бо ж у Вас немає ніякого інструментарію, щоб проникнути у мікросвіт матерії і перевірити правильність Ваших відкриттів?», він відповів: «Я в этом уверен! Вечером я слушал Великого Пророка Иоганна Себастьяна Баха, а ночью все это мне приснилось, я встал и быстренько записал» – це відомий факт.
«Музика – це крила людини» – Костянтин Ціолковський.
Ті народи, які зрозуміли чудодійний вплив музики, процвітають, а ті, що ні – старцюють. В Японії висока музика в учбовому процесі займає таке ж місце, як математика, фізика, хімія… Кожна дитина повинна навчитись грі як мінімум на одному музичному інструменті, а то й на двох і більше, знати світову класичну музичну спадщину, особливо симфонічну, співати тисячі народних пісень.
Тому вони і приголомшують людство чудесами винаходів – процвітають на камінні, вулканах, землетрусах, цунамі. Мають найвищий показник середньої тривалості життя у світі.
Китайці, тільки після того, як розгадали цей феномен і зробили акцент на музичну освіту, – вибухнули з голодної прірви на саму вершину розвитку.
«Творчість, дочка високої музики, – найголовніша інвестиція, що приносить процвітання» – Ден Сяо Пін.
Ще великий давньогрецький філософ Платон говорив: «Якщо хочете змінити стрій держави – змініть її музику». Як тільки прийшов до нас джаз – рухнула радянська система.
Я міг би продовжувати і продовжувати цитувати настанови Великих геніїв людства, які я почув на всесвітніх семінарах «пути развития видео и цветомузыки», що відбувалися щоосені в Москві на ВДНГ, куди мене запрошували після написання симфонії № 5 «Океан» (відеосимфонії). Узагальненням почутого може бути висновок Івана Павлова: «Якщо хочете узнати людину – послухайте, яку музику вона слухає. Без високої музики душа, як рослина без світла, обезбарвлюється, кволіє, в’яне, загниває і гине. Померла Душа – померла людина».
Тому Ісус і сказав: «На Землі дуже мало Людей – просто багато тварин прийняли обличчя людини».
Щоб уникнути остаточного духовного, а так і матеріального краху необхідно негайно створити усі умови для творчості і життя творчим особистостям. Ввести в освітні програми усіх навчальних закладів прищеплення любові до високого мистецтва і насамперед до класичної музики. Дошкільні і позашкільні заклади: гуртки, студії, школи… взяти на повне державне забезпечення, щоб обдаровані діти з найбідніших родин мали можливість у них навчатись.
Щоб уникнути остаточного розтління суспільства – ввести уроки високої релігійної моралі в усі навчальні заклади, починаючи з дитячих садків. Без цього ми приречені.
Якщо ж «нова» влада цього не зробить, то її треба гнати кілком.
А зробить – прославити!

Композитор, поет, винахідник Микола Полоз

31.12.2014

 

Стаття «Народна пісня як частина народної медицини», Василь Триліс

Розвиток суспільної думки (ретроспектива, рік 1993-й). «Про важливість музичного виховання дітей у школі», Л. Дубиківський

Стаття «Відроджуємо в собі себе», Леопольд Ященко

 

 

 

Добавить комментарий

Підписатися на розсилку