Головна » Середовище не для існування

Середовище не для існування

samumray.in.ua.

 

 

 

 

 

Вороже та підозріле за своєю суттю та наповненням середовище утворилось в Київській муніципальній галереї «Лавра» на початку березня. В цьому величезному арт-просторі, неоковирному, напівзруйнованому, лише частково полагодженому, в колишніх провіантських магазинах Київської фортеці, а потім ремонтних майстернях та гаражах часів Радянського Союзу, відкрилась експозиція Всеукраїнського арт-проекту «Середовище існування. Маніфест 2020».

Тема екології та проблеми, що пов’язані зі значною зміною клімату в результаті хижацько-винищувальної діяльності людини, надзвичайно гострі, актуальні, безперечно важливі для кожного усвідомленого громадянина. Про це модно говорити, писати, сперечатись, а кожен митець може розраховувати на усілякі призи, заохочення та мати гарантоване місце у виставках і каталогах своїх робіт, якщо буде різними мистецькими засобами висловлюватись на тему екології, втрат флори та фауни, згубного впливу цивілізації на природу. Організатори (Тетяна Миронова – директорка галереї «Лавра», Олена Тарасова-Красієва – директорка Всесвітнього фонду природи WWF в Україні, Віктор Сидоренко – директор Інституту проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України, Пилип Власов – головний редактор журналу Vogue UA) зібрали 300 митців-професіоналів з усієї України. І ці професіонали подумали-попереживали, і… їх найкращі, ретельно відібрані організаторами події роботи, створили середовище виставки-маніфесту, яке навіть на перший погляд видається цілком неможливим для існування-перебування в ньому людини, відлякує й відвертає.

Ідея збереження природи на цій тематичній виставці досить слабо помітна. Лише окремі роботи (здебільшого фотографії, чорно-білі та кольорові, деякі картини-плакати) промовляють до глядача чітко й лаконічно.

 

Саме цього в експозиції не побачиш…

 

 

 

Це те. що справді розкривало тему

 

 

 

Проект, що актуалізує питання Чорнобиля

 

 

Все інше виглядає відразливим накопиченням рефлексій, відображенням внутрішнього стану художників, майже апокаліптичним, постмодерністським, хаосно-безнадійним. Підписів з назвами робіт, прізвищами авторів та тлумаченнями майже нема. Хочеш – думай сам, що зображено на полотні, передано скульптурою, інсталяцією та популярним відеоартом, фантазуй. Про що та чи інша пакість говорить. В цілому все виглядає на виставці по-сучасному недоладно, а дещо огидно, що забезпечить цікавість молоді, яка страшне та противне любить, тільки його може сприймати і вживати, тільки на таке прийде подивитись.

 

На вході всіх зустрічає… труп!

 

 

А далі… частини тіла та скелети!

 

 

 

Збірна солянка (дивні об’єкти та люди)

 

 

Виставка «Середовище існування. Маніфест 2020»  цілком відповідає місцю, де розміщені експонати. Усіляки жахливі сутності, які  намальовані на стінах, що ще збереглись на цій території, щасливі приймати гостей, що так схожі на них: потвор потворців (слово «творець» та  «твір» вживати в даному разі було б цілковитою дурницею).

 

Територія галереї «Лавра» та її жителі

 

 

Тетяна Миронова

Директор галереї Тетяна Миронова в своєму вітальному слові на відкритті гордо пояснила, що галерея «Лавра» під стінами Києво-Печерської лаври, поруч з «Мистецьким арсеналом» утворює трикутник, що концентрує мистецькі здобутки в центрі древнього Києва.

Ця потужна історична зона, звісно, приваблює людей. Та, схоже, саме лавра з її численними культовими спорудами та музеями випадає з контексту, йде з двома іншими точками умовного трикутника в дисонансі. А тому можна чекати, що такий нестійкий та надумано-об’єднаний (насправді лише територіально, що і створює потенційну небезпеку) культурно-мистецький осередок вийде з ладу. Слабка ланка не витримає.

Залишається вірити в силу намолених місць та додавати власних молитов, перед якими жодна демонічна нечисть не встоїть. Час діяти. А поки що на пагорбах Печерська розгортається чортівщина, відбувається вакханалія.

 

Сам Ум Рай

18.03.2020

Добавить комментарий

Підписатися на розсилку